VM finalen vunnen, Lejonen VM-mästare :D

Prov läsning ikväll och så är grymt trött från heljen, skulle helst bara vilja lägga mig ner och sova. Nu lista vad vi ungefär gjorde på Åland: Vi var till en chipsfabrik,shoppade,spelade,på äventyrgolf,åt,badade, och hade det annors bara trevligt och roligt. Btw ni har kanske märkt att jag är grymt intresserad av ishockey så jag tänkte nu berätta att Lejonen vann finalen igår som vi hejjade starkt på under bussfärden hem från Åbo hamn. Stämmningen var härlig fast vi bara kunde följa med matchen via radion i bussen, humöret var i högsta högsta topp hela matchen och speciellt då vi hörde att dom vunnit, resten av kvällen var nog alla helt super glada iaf. dem som gillar och följer med ishockey. ;) Alltså Finland/Lejonen är mästare, Finland fick VM-Guld. ;) Blev lite mycket ishockey talande i dethär inlägget men är för glad för att ignorera det. Sitter även nu och ser på när finska lejonen anländer till Finland medan jag njuter av den stora glädjen och värmen innom mig, i hela kroppen och eftersom jag inte ennu förstått att de faktiskt vann så känns det overkligt det man ser. ;D Helt otroligt mycket folk också som sammlats för att ta emot laget, skulle gärna vara i Helsingfors jag med och se när de kör in i staden. Hoppas att ni också är stolta och glada över VM- Guldet. Vi hörs! :)
 

Mikael Granlund en av många bra spelare.

Hela stora laget.

En av många spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback