Börjar bli van!

Saknar sommaren!!
Steg upp för cirka en timme sen och nu har vi nyss kommit till skolan och satt oss i datasalen, så medans Milla har data sitter jag och bloggar, facebookar och lite sånt.
Tro det eller ej men jag börjar faktiskt bli riktigt riktigt van med finskan nu och det känns till och med som om de ibland skulle säga allt på svenska eftersom jag inte ens tänker på att jag automatiskt översätter det i huvudet längre! :o :D Sjukt hur van man kan bli på bara några dagar i en hel finsk miljö... Så vill ni lära er mer finska på kort tid ska ni helt klart åka på utbyte så får ni verkligen träna, är ju omringad av sånna som nästan endast kan finska 24/7 i en hel vecka så man är ju illa tvungen att tala och försöka förstå då om man ska komma nånstans. ;)
Nåja nog om det nu, skoldagen fortsätter väl sågott som helt normalt idag förutom att Fanny och jag ska träffas och skriva vårt matteprov här nånstans under skoldagen eftersom de andra hemma i Närpes skriver det idag också och nångång ikväll tror jag vi skulle ut på något med Jenna och Fanny också :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback