Måndag 25.11.2013

Så var det måndag igen då... men bara 28 dagar tills jullov nu! :)
Skrev provet framtill mot 11 idag och for sen hem, där det känns som om jag hunnit med massor idag, har läst på prov, städat, plockat fram lite saker inför lillajul osv osv, nu ska jag iallafall ta natt!

Sverigehelg

Stack iväg till Sverige på fredagsmorgonen och där tillbringade jag resten av helgen, shoppade, var på julshow och bara umgicks med storasyster som jag seriöst inte hade sett på över 2 månader. Sjukt vad katterna och jag saknar henne här hemma...

Kom hem igår runt 7 tiden igår kväll och fick en riktig energi kick att städa och ändra om i rummet så istället för att läsa på engelskaprovet jag hade idag ändrade jag om allt helt totalt i rummet, jag bara äälskar när det blir lite ombyte.. skulle seriöst kunna ändra om typ varje vecka eller nåt haha. ;)

Provvecka

Inleddde provveckan igår efter att först ha haft en halv vanlig skoldag, råkade ha matteprov vilket ju inte är kanske det allra bästa att skriva så sent när man redan varit vaken i typ 8h så det gick väl lite som det gick med det då men... och på kvällen var det hissaprovsläsning och ett zumba pass som stod på schemat.

Idag eftersom det är provvecka så börja vi skolan först 9, skrev prov fram till halv 11 eller nåt som inte heller gick sådär super bra eftersom essäfrågorna bara handla om sånt jag inte hunnit läsa på typ... och efter provet kom Dana och jag på spontant att gå och äta på mäccen.

Nu har jag nyss städat hela rummet och resten av dagen tänker jag göra zero eftersom jag har muskeltest imorgon så jag slipper läsa :)

Helgen

I fredags var jag ute med Elinor på kvällen och i lördags hade jag först jobb, sen hem och läsa på prov, vilket ledde till att jag somnade och sen mot kvällen blev det att dra ut med Elinor och så blev det sådär spontant att åka på fest till byn, en bra kväll!
På söndagen hade jag styrelsemöte några timmar och resten läste jag på prov eftersom provveckan börjar nu imorgon.

Min & Angelicas fina plogbil... haha!

Bilbesiktning

Sjukt skönt att bara behöva stiga upp och gå till skolan i torsdags typ en kvart innan vi börja istället för att behöva åka hemifrån typ 2h före skolan, var sen i skolan helt som vanligt i torsdags, gymmade och lite sånt och for hem redan 1, hoppa ganska på direkten i bilen och drog till Näsby för besiktning, dock inte helt felfri med väldigt nära!

Leipätehdas

Var på konvent på Leipätehdas på onsdagskvällen och natten till torsdag sov jag, Elin, Fanny och Elinor hos Elin i stan, en natt med lite väl lite sömn kanske men en skojj kväll blev det iallafall.

Godnatt

Redan onsdag imorgon igen?? Shitt va veckorna rusar iväg! Dock inget fel på det iallafall ju :)
Har haft två helt normi dagar i skolan hittills denna veckan och imorgon forstätter det med en helt vanlig skoldag men sen lämnar jag i stan övernatten, åker på konvent till Leipätehdas osv, tror morgondagen kommer bli en sjukt skojja dag/kväll, hörs! :)

I love sleep ^_^
Såå.. Godnatt!

Söndag

Började dagen med en riktigt sovmorgon, hehe! Hade väckarn på 12 men lyckades sova tills halv 2...
Steg upp och firade pappa då och sen på kvällen for jag och Elinor upp till byn.

Saknar sommaren! ♥

Lördag

For i jobbet till halv 9 och när jag sluta kring 1 så åt vi bara något, for via verkstan och sen började vi skruva med mopebilen igen, och efter en massa skruvandes fick vi den äntligen så gott som klar kring 5 eller nåt, passade sen på att torka, städa och tvätta den innan jag gick in för att göra mig klar inför kvällen.
Drog ut med Felicia kring halv 8 eller nåt och var ut och cruisa lite hit och dit, löjpade oss och höll på, en skojj kväll iallafall! :)

Fredag

Hade en ganska chill veckan och fick sluta redan 1 på fredagen också eftersom vår lärare var på någon kurs.
Väl hemma gick pappa och jag ut och började skruva med mopedbilen eftersom den ska besiktas och det blev min fredagsunderhållning eftersom vi lämnade där resten av kvällen fram tills 10/ halv 11 eller nåt.

Traktor

I torsdags hade jag bara modersmål och gymträning innan jag fick sluta och åka hem igen sjuukt skönt att komma hem tidigt, städa upp i huset lite då och sen mot kvällen hoppa jag i traktorn eftersom mopedbilen var sönderskruvad och hämta linette så for vi till byn.

Ny Vecka

Och så var en ännu en ny vecka inledd... har varken igår eller idag gjort något direkt speciellt att skriva om, varit i skolan, gjort läxorna osv är typ det ända.
Bara 3 skoldagar kvar tills det återigen är helg nu ju... sjukt hur fort veckorna går! :)

Halloween

Var ute och drajva tillsammans med Elinor i fredags och igår njöt jag först av att få sova hur länge jag ville och sov tills typ 1/halv 2 eller nåt, vilket jag verkligen behövde efter Beligien resan och allt och sen gjorde jag typ zero några timmar innan jag börja fixa mig inför kvällen.

Hade lite olika alternativ var vi skulle fira halloween men Elinor och jag for tillsist upp till byn där vi träffa Nathalie D, Adde, Tommy och Simon.
Lämna i byn x-antal timmar innan vi sådär spontant bestämde att dra iväg in till stan, va via abc på mat, en kompis hemmafest, drajva runt lite här och där, via abc en andra gång osv osv och sen hem via och släppte av Elinor, Adde och Nathalie D.

Sen for vi mot stan igen men hamna istället i Korsnäs på lokal fest, var där en bra stund innan Nathalie joina oss och så började vi leta oss hemåt på nå omvägar typ... guud så jag skratta igår, blev en sjukt bra kväll!

(fattar fortfarande inte varför vissa stycken har större stil än de andra, eller e de bara för mig det ser så ut??)

A Week I Will Never Forget

Veckan i Beligien var så sjuukt bra och det var verkligen en bunt ledsna och deppiga ungdomar som lämnade Bryssels flygplats på söndagskvällen efter att vi tagit farväl av våra nyfunna vänner som vi gärna skulle ha stannat kvar med, dock tog vi med oss sjukt många underbart härliga minnen som vi kommer bära med oss resten av våra liv... kort och gott: En vecka jag aldrig kommer glömma!!

Bara typ 91 dagar tills vi får träffa dem igen nudå!

Day 8: Sunday, Going home

Arnos mamma väckte oss halv 7 eller nåt när man typ just hunnit somna och sovit någon enstaka timme eftersom det hade börjat blåsa och regna så det var verkligen skiit kallt i tältet och vi var tvungna att dra med oss allt och gå in för att sova en stund till, tryckte upp oss alla i en liten hall på vinden så om jag skulle ha rullat skulle jag ha faliit ner för hela trappan, haha! men då kunde ju ingen somna om längre så tog ju typ skit länge innan alla somnade och sen steg vi väl upp igen runt 9 för att hinna äta frukost innan vi skulle bli hämtade.

Väl hemma igen packa jag ur klädskåpen och plocka ned allt i väskan innan jag gick ned för att umgås med familjen de sista timmarna innan vi blev hämtade av Milans mamma, Milan och Hermanni och for till flygplatsen där vi mötte upp alla andra, kramade av alla en lång lång stund och tog farväl för några månader innan vi sen gick och checka in.

Anlände till Helsingfors runt 11 eller nåt och då lyckades ju jag och halva gänget tabba oss lite och var tvungna att gå genom säkerhetskontrollen å sånt innan vi hitta tillbaka till resten av gruppen! xD

Tog ettans flyg till Vasa och så kom det typ 10 kappsäckar och så stannade bandet och vi bara jahapp hur länge ska vi vänta på våra då... stog typ en halvtimme och så kollade vi mot flyget som var helt mörkt, vi kröp tillåme in där därifrån kappsäckarna kommer och kollade men finns ju ingen personal direkt på flygplatsen om nätterna så de var bara att skriva en såndär lapp och hoppas på att kappsäckarna skulle anlända så fort som möjligt och sen hoppa i bilen och dra hem utan...

Det sjuka var bara att när vi skulle gå ombord på flyget hfors-vasa så stog det en oavplockad kärra brevid flyget och luckan var stäng och de där "refelxgubbarna" bara stod där brevid och kollade runt sig och gissa vad... där var en rosa kappsäck... -.-

Day 6: Friday

For till skolan och forsatte med Projekt work och vårt byggande av skolan vår, sen hade alla grupper presentationer om sina projekt och sen fick vi fritid någon timme innan vi skulle tillbaka, så vi for ut på stan igen och sen till skolan igen då för att presentera våra värk för "föräldrarna" innan vi for till pubben och sen hem och såg TV med familjen.

Day 7: Saturday, Ghent and Deinze

Hade lite längre sovmorgon denna morgon och sen for vi till tågstation eftersom våra värdar hade planerat in en resa till Ghent (en stad en liten bit från Waregem)

Anlände dit och hoppa på en "tram" (spårvagn) som tog oss in till centrum där vi åt något, vandra runt i staden osv resten av dagen innan vi sen tog ett tåg till Deinze där Arno bodde.

Traskade alla hem till honom där vi först blev bjudna på brysselvåfflor, sen även pomfritt senare på kvällen och så förfestade vi där tillsammans tills Arnos mamma skjussade iväg oss till ett fest där det var mellan 2500 och 3000 personer!! ni kan ju bara tänka er vilken känsla och feelis det var att va där, och f*n va fusk eftersom de verkligen inte är ovanligt att de ordnas såna där där eftersom det under detdär festet gjordes reklam för nästa helgs fest...

Efter festet for typ hälften av oss hem till Arno igen där vi bäddade ner oss med liggunderlag och sovsäckar i partytältet de hade satt upp på gården men rikitgt mycket sömn blev det ju dock inte...  Men en sjuuukt bra kväll hade vi haft iallafall!

Day 5: Thursday, Brussel and BBQ

For till skolan och denna dag steg vi på bussarna som tog oss mot Bryssel, där vi först gick på en typ 4,5km runttur och sen fick vi gå runt själva där också resten av dagen innan vi letade oss hem mot Waregem.

Väl hemma i Waregem for vi först på baren och sen cykla vi vidare till ett ställe där vi hade BBQ och folkdans kväll, fick först mat och sen visade några hur man dansade folkdans osv, en härlig dag detta också! :)

Day 4: Wednesday

Minnet sviker men tror bestämt att vi bara jobba med projekt work hela skoldagen denna dag och sen drog hela vasa/belgien gruppen ut på stan innan vi hoppa på en buss  som tog oss närmare var Steff (en av värdarna) bodde och de sista 2/3km promenerade vi, stanna hos honom resten av kvällen och festade riktigt skojj hade vi iallafall! :)

Day 3: Tuesday, Bruges

Steg upp samma tid och cykla till skolan denna morgon där vi först hade en lite genomgång om vad vi skulle göra i Brygge och sen hoppa vi in i bussarna som tog oss dit, vandrade iväg till kanalbåtar som tog oss på en guidad runttur på de vackra kanalerna och sen gick vi själva runt på stan resten av dagen, en otroolgt fin stad som jag gärna skulle besöka igen!

Väl hemma igen var det familjekväll som stod på schemat så vi bakade, kollade på Smurfarna och bara umgicks, skönt med en lite lungnare kväll där emellan! :)

Day 2: Monday

Steg upp runt 7 och blev skjussade till skolan där vi träffade alla andra övis elever, deras värdar samt elever från Litauen, Spanien och Turkiet. Hade vår presentation om skolan, lära känna lekar och startade upp vårt projekt work.

Vår grupp skulle först välja mellan olika platser i Waregem, argumentera för varför vi just skulle ha den platsen, designa en skola, och sen bygga en scalemodel av den i papp med knappnålar, men denna dag valde vi bara plats och började designa den.

Sluta sen runt kl. 16 och gick då hela gruppen ut på stan.
Sen tillbaka till skolan för food court och tillsist vidare till ett sportcentrum där vi hade karoke kväll resten av kvällen, en sjuukt skojj kväll iallafall!

Day 1: Sunday, Arriving

Mötte upp de andra på Vasa flygfält runt 12/1 tiden på söndagen och vi for iväg först mot Helsingfors och sen vidare till Bryssel, alla var typ skit taggade men också gryymt nervösa inför mötet med våra värdar...

Anlände till Bryssel och där gick vi ut för att möta våra värdar för första gången..
Eleonore fann mig och vi hoppa in i bilen tillsammans med hennes pappa, Hermanni och Milan för att sen åka iväg hem mot Waregem.
Släppte av de andra och så for vi hem till henne och träffade familjen (där jag direkt reagerade på att de går med skorna på hela tiden enda fram till sängkanten då de går och lägger sig??) och umgicks med dem resten av kvällen.

Home from Belgium

Hittade hem från Beligien natten till måndag men har varit så sjuukt trött så jag skojjar inte när jag säger att om jag bara fått skulle jag ha sovd precis hela dagarna långa, så fort jag försökt läsa på nåt prov eller nåt så har jag somnat, blev ju inte så mycket sömn där... räknade att jag under det sista nätterna där sov 11h av 72h... nåja har fått några önskningar om att jag ska berätta om resan så här kommer det nudå, hoppas ni orkar läsa... :)