Klassresan!

Efter skolan nångång runt 4 tiden kom bussen och hämtade upp oss vid simhallen och vi startade vår färd ner mot Åbo hamn.

Runt 7 halv 8 tiden på kvällen anlände vi till Åbo där vi gick ombord på Viking Grace, vilade lite i hytten och sen gick vi och åt.

Sprang sen runt på båten x-antal timmar, (sjukt fint inredd var den) handlade lite i tax-free och så stängde vi sen in oss i hytten där vi tillbringade resten av natten vakna, fjollade på och hade den riktigt riktigt skojj, förutom en halvtimmes sömn där nångång runt 4 tiden.

Täckfördelningen var ju dock kanske inte riktigt alltid den bästa men... haha!

Runt halv 6 svensk tid var det "väckning" eller rättare sagt förr oss blev det ju bara dags att börja fixa oss, klev av båten runt halv 7 i Stockholm och guud så trötta vi var, försökte oss på nån tupplur i bussen tills vi kom till hotellet där vi skulle äta frukost, halv sov oss igenom den men sen var det dags för shopping. Fanny och jag gick omkring i alla möjliga butiker på drottningatan mm. och jag hittade nog en hel del, så super nöjd är jag iallafall!

När klockan slog 2 var det dags för samling vid bussen och vi åkte iväg mot Gröna Lund där mestadels Oscar, Fanny, Jag och Filip gick runt tillsammans och testade b.la. på Eclipse som är världens högsta såndär gunga, usch och fy vad rädda vi var där uppe!!

google bild

google bild (högsta tornet är Eclipse)

Runt halv 7 satt vi alla i bussen igen och vi åkte mot båten för att kliva på och sen starta vår resa hemåt denna gång med Amorella.

Gick runt där, åt och handlade lite innan vi sen slocknade tidigt efter en händelserik dag och igen direkt sömn natten före.

Halv 8 finsk tid anlände vi till Åbo hamn igen och vi satte oss i bussen där nog så gott som alla somnade tills vi tog paus och frukost nångång runt 10 och fortsatte sen hem.

Har haft en sjukt rolig resa som man nog kommer minnas en bra lång stund framåt i livet! :)